Otevřeno Po-Pá 9-18hod, So 9-12
Novinka Více variant

Avionaut - Aerofix 2.0 C (67-105 cm)

14391/BEI 14391/BLA 14391/GRE 14391/MIN 14391/NAV 14391/PIN Zvolte variantu
Neohodnoceno
  • kompatibilní se základnou Isofix IQ/ IQ 2.0 C

  • systém Cloud Care

  • možnost jízdy čelem po směru i proti směru jízdy

  • ventilační kanály

  • vysoce kvalitní čalounění


  • Zvolte variantuSklademSklademSklademSklademSklademSkladem
7 590 Kč
  • Varianta
Kategorie: Autosedačky
Záruka: 2 roky
Pro dítě velikosti (?): 67 - 105 cm
Záruční i pozáruční servis
Záruční i pozáruční servis
Servis nejen kočárku zajistíme u nás na prodejně
Sleva 5 % při platbě v hotovosti
Sleva 5 % při platbě v hotovosti
Sleva platí při nákupu zboží na prodejně
 

Avionaut - Aerofix 2.0 C

  • kompatibilní se základnou Isofix IQ/ IQ 2.0 C

  • systém Cloud Care

  • možnost jízdy čelem po směru i proti směru jízdy

  • ventilační kanály

  • vysoce kvalitní čalounění

  • Opěrka hlavy autosedačky je vybavena systémem Cloud Care a je vyrobena z paměťové pěny, která je mimořádně pružná a výborně tlumí jakoukoli zátěž.
  • Autosedačka má možnost změny úhlu autosedačky do klidové polohy.
  • AeroFIX 2.0 C je vybaven systémem výškového nastavení opěrky hlavy a bezpečnostních pásů 

     

 

Nákup autosedačky je závažné rozhodnutí, které může zachránit život nebo zdraví vašeho dítěte. Inženýři společnosti Avionaut jsou si toho dobře vědomi a neustále pracují na nabídce ještě promyšlenějších produktů. Příkladem tohoto přístupu je autosedačka AeroFIX 2.0 C , která je určena pro instalaci po i proti směru jízdy. Je tak pohodlná při instalaci, ale zároveň bezpečná bez ohledu na to, jak je v autě umístěna. Montáž je také mnohem rychlejší a jednodušší díky základně IQ 2.0 C, která je kompatibilní i s našimi ostatními autosedačkami.

 

Chápeme, že absolutní prioritou při výběru dětské autosedačky je bezpečnost. Avionaut AeroFIX 2.0 C dokonale splňuje tato očekávání, protože má robustní konstrukci,která přebírá velkou část energie v případě dopravní nehody. Přesně k tomu slouží systém Cloud Care spaměťovou pěnou umístěnou v opěrce hlavy. I ona pohlcuje sílu nárazu a zároveň zaručuje pohodlné sezení. Konstruktéři navíc přidali boční ochranu, která je v případě typické dopravní nehody nezbytná. To vše bez obětování pohodlí vašeho dítěte: konstrukce je maximálně pohodlnádíky výškově nastavitelné opěrce hlavy a bezpečnostním pásům a také díky možnosti měnit úhel sedadla. AeroFIX 2.0 C má také větrací kanálky , které zaručují jízdní komfort, zejména v létě.

 

Kvalitní odnímatelné čalounění je také nezbytnou součástí každé dobře navržené autosedačky. Designéři Avionautu však nezapomněli ani na estetiku. Sedačky této produktové řady se totiž vyznačují univerzálními a nadčasovými odstíny, jako je šedá, béžová, černá a tmavě modrá. Pro rodiče, kteří hledají trochu více barev, doporučujeme pastelově růžovou a pastelově mátovou. Novinkou jsou také sedadla v limitované edici v odstínu Blue (modré), který je mimořádně okouzlující, ale stejně tak nadčasový. A co vy? Kterou dětskou sedačku využijete ke společné bezpečné cestě?

 

 

 

Autosedačka RWF vs. autosedačka FWF – jaký je mezi nimi rozdíl?

Vaše dítě právě vyrostlo ze své první autosedačky, a tak hledáte na internetu jejího nástupce? Dříve nebo později se setkáte s pojmy “autosedačka RWF” a “autosedačka FWF”. Podívejte se, jaké modely se za těmito pojmy skrývají a čím se liší. To je důležité – tyto znalosti vám pomohou učinit plně informovaný výběr.

RWF autosedačka – co to znamená?

Autosedačka RWF je autosedačka instalovaná ve vozidle proti směru jízdy (RWF – Rear Way Facing). Tento způsob přepravy dětí znají všichni rodiče: dětské autosedačky jsou vždy instalovány tímto způsobem, protože to vyžaduje zákon. Pouze při nákupu modelu z následujících výškových a hmotnostních skupin si můžeme vybrat,zda zvolíme autosedačku RWF nebo autosedačku instalovanou po směru jízdy(FWF – Front Way Facing).

V Polsku jsou modely FWF mnohem rozšířenější. Když batole vyroste z první autosedačky a je čas ji vyměnit, většina rodičů si vybere autosedačku instalovanou po směru jízdy, aniž by vůbec uvažovala o jiné možnosti. To je velká chyba, protože sedačky umístěné proti směru jízdy jsou pro děti až pětkrát bezpečnější.

Proč jezdit v autosedačce proti směru jízdy?

Proč je pro vaše dítě bezpečnější jezdit v autosedačce proti směru jízdy? Abychom tomu plně porozuměli, musíme si uvědomit, jak se dětské tělo liší od těla dospělého. Nejdůležitější rozdíl je v poměru hlavy ke zbytku trupu.

U dospělého člověka představuje hlava přibližně 6% celkové tělesné hmotnosti. U několikaměsíčního batolete až 25%. Desetikilové batole tak musí na krku nést váhu přesahující 2 kg. Zdá se vám to málo? Spočítejme si tedy, kolik by naše hlavy vážily, kdyby se tento podíl s věkem nesnižoval. Pro 60kg ženu by to bylo 15 kg a pro 80kg muže 20 kg. Dokážete si představit, že byste na ramenou nesli pytel brambor vážící 20 kilo? Přesně tak!

Tento rozdíl je v souvislosti s výběrem sedadla nesmírně důležitý. Přetížení, které působí na cestující v autě při čelním nárazu (a ty jsou statisticky nejčastější), je nepředstavitelně vysoké. Dospělí na předních sedadlech jsou před jejich nebezpečnými účinky chráněni dvěma způsoby. Zaprvé vzduchový vak(Airbag), zadruhé silná páteř a krční svaly, které podpírají hlavu. Dítě sedící vzadu nemá život zachraňující vak ani tak silnou páteř. – u několikaměsíčních batolat jsou obratle tvořeny křehkou, pružnou chrupavkou.

Když takové batole sedí v sedačce FWF, při prudkém dopravním incidentu se jeho hlava pohybuje dopředu takovou silou, že hrozí přetržení vazů páteře a dokonce poškození míchy. Krční svaly dítěte jsou jednoduše příliš slabé na to, aby udržely hlavu, která “vystřelí” jako střela, nezachycená rozkládajícím se airbagem. Důsledky mohou být tragické.

Síly, které působí na malého cestujícího při nehodě nebo nárazu, jsou při jízdě dítěte v autosedačce umístěné proti směru jízdy rozloženy zcela jinak. Hlava a páteř jsou méně namáhány, protože jsou částečně tlumeny opěrkou hlavy a opěradlem sedadla.

Rodiči, tohle si musíš zapamatovat!

Děti by měly cestovat v autosedačkách proti směru jízdy co nejdéle, nejméně však do 4 let věku. V tomto okamžiku totiž jejich těla procházejí nejvýznamnější proměnou. Hlava již netvoří tak velké procento celkové hmotnosti batolete a svaly páteře jsou znatelně posíleny. Od té doby je cestování v sedačce FWF pro dítě bezpečné.

Nejčastější mýty o jízdě v autosedačce RWF

Jestliže je jízda proti směru pro děti pětkrát bezpečnější, proč tak málo batolat stále cestuje tímto způsobem? Důvodem je jednak neznalost mnoha rodičůa jednak škodlivé mýty, které o nich běžně kolují. Je zažité, že dítě, které vyrostlo z první autosedačky, je již “dost staré” na to, aby mohlo (a mělo!) začít jezdit v autosedačce proti směru jízdy. Uvědomělí rodiče, kteří vozí své ratolesti v modelech RWF do 4 nebo 5 let, se často setkávají s posměšnými otázkami typu: “Takový velký a ještě jezdí pozpátku?!”.

Zastánci jízdy vpřed uvádějí při obhajobě své volby mnoho argumentů:

  • Když totiž dítě jede pozpátku, přitahuje nohy, které mu určitě ztuhly a bolí ho,
  • protože batole při jízdě pozpátku nic nevidí z okna a nudí se,
  • protože po přechodu z nosítka na sedačku FWF dítě konečně přestalo za jízdy plakat, takže tento způsob jízdy je pro něj určitě pohodlnější,
  • protože rodiče sedící vpředu nemohou kontrolovat, co dítě dělá, pokud je otočeno dozadu,
  • protože sedadla RWF jsou mnohem větší a do běžného auta se nevejdou,
  • protože dítě chce jet směrem dopředu.
Vyvracíme výmluvy!

Každý z těchto argumentů lze snadno vyvrátit. Údajná “bolest nohou” v sedačce RWF je problém, který vytvořili rodiče. Děti si na tuto pozici vůbec nestěžují. Nohy lze uspořádat několika způsoby – zkřížit je po turecku, rozložit je po obou stranách sedáku nebo je opřít o opěradlo pohovky. Při jízdě vidí batolata oknem téměř stejně jako při sezení směrem dopředu. V mnoha modelech automobilů navíc mohou pozorovat své okolí zadním oknem.

Rovněž je přehnané tvrdit, že cestování v autosedačce RWF je pro děti nepohodlné. Rodiče k tomuto závěru často dospějí, protože se stává, že batolata po přechodu na model FWF přestanou na cestách plakat. Ano, je to možné, ale nejde o směr jízdy, ale o polohu dítěte. V autosedačce pro nejmenší dítě spíše leží než sedí, navíc je poměrně nízko. Z této pozice toho moc nevidí. Naopak v sedačce z další výškové a váhové kategorie může pohodlně sledovat, co se děje za oknem, a to ho natolik zaměstnává, že nekňourá ani nepláče.

Následné argumenty lze rovněž snadno vyvrátit. Rodiče mohou pohodlně sledovat, co dělá jejich batole při cestování proti směru – stačí namontovat speciální zrcátko na opěrku hlavy sedadla. Pokud jde o velikost autosedaček RWF, je pravda, že zabírají ve voze o něco více místa než autosedačka FWF, protože je k tomu nutí jejich konstrukce. Najdete mezi nimi však menší i větší modely – díky rozmanitosti možností si můžete snadno vybrat autosedačku RWF i do malého auta.

A poslední argument, který je zároveň výmluvou – protože dítě chce jet směrem dopředu. Roční dítě, které dosud jezdilo pozpátku, neví, jaké to je “jet dopředu”. Přemístění batolete do autosedačky FWF je v této fázi výhradně na rozhodnutí rodičů.

 

Jako značka Avionaut se snažíme podporovat převážení dětí proti směru minimálně do 4 let věku. Dobře víme, jak moc to zvyšuje bezpečnost nejmenších cestovatelů – a naším cílem je tyto znalosti šířit. Sledujte naši databázi vzdělávacích článků a kanál YT, kde najdete další informace!

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat komentář
Nevyplňujte toto pole: