Co u nás najdete a proč k nám přijít nakoupit?
Naše kamenná prodejna na Pražské ulici v Liberci funguje už více než 27 let. Začínali jsme opravdu od začátku a postupně rozšiřovali sortiment, specializovali se opravdu na kojenecký a batolecí věk našich malých zákazníků.
Najdete u nás skladem na ploše 300metrů:
KOČÁRKY
- kombinované kočárky ideální právě do městaLiberce i do terénu kolem, kočárky pohodlné pro malá miminka i pro toho, kdo kočárek vozí. Určitě je dobré přečíst recenze nebo poslouchat rady kamarádek, maminek i babiček, ale myslím, že stejně jako si chce kupující chce osahat svůj nový vůz, je potřeba okouknout a provézt nové vozidlo pro váš přírůstek osobně. Každý totiž od kočárku čeká něco jiného, někdo preferuje skladnoust do auta a jízdy v OC, někdo chce pohodlnou velkou korbu, houpání a veliká kola a někdo zas úplně jinou vlastnost kočárku.
Kočárky můžete koupit jak v 2-kombinaci, nebo ve 3- kombinaci.
2-kombinace obsahuje samozřejmě podvozek s koly a hlubokou korbičkou + sportovní sedál. Některé kombinace mají v ceně i přebalovací tašku s přebalovací podložkou a pláštěnkou, někdy i se síťkou.
Mnozí chtějí nakoupit v blízkosti bydliště pro možnou blízkou pomoc a radu, kdyby bylo s kočárkem něco v nepořádku.
Jak si vybrat kombinovaný kočárek - více zde.
- Sportovní kočárky - pro větší děti v okamžiku, kdy už nechcete skládat velký kombinovaný kočárek při přepravě. O nové (lahké) sporťáčky je zájem hlavně s příchodem jara, i když mnohé se hodí i do hlubokého sněhu jak svými koly, tak zateplením. Trojkolky, čtyřkolky, malé cestovní kočárky třeba do nákupního centra. Celá škála sporťáčků od velmi lehkých a skladných po terénní s nafukovacími koly
- Golfové hole - golfky -golfáče - dříve byly nejjednodušeji složitelnými a nejmenšími kočárky - po složení mají tvar dlouhých golfových holí. Jsou lehké, ty nejjednodušší jsou jen v pozicci vsedě pro rychlý přesun díétěte nebo odpočinek v ZOO, na výletě, v OC. Ty lepší golfky mají i polohovatelná zádíčka, podnožník, stříšku, aretovací kolečka, mohou mít i nánožník, držák na pití a stříšku. Do většiny golfek se vejde i větší dítět, na rozdíl třeba od malinkatých skladných lehkých sporťáčků. ideální je, pokud váháte, přijít porovnat typy rovnou do nejbližší prodejny a ozkoušet.
Více zde
- Kočárky do letadla - kočárky na dovolenou. Na cestu letadlem si můžeme vzít samozřejmě jakýkoliv kočárek, ale ten velký neletadlový bude složený jako zavazadlo v podpalubí letadla. Mnoho zákazníků přichází po dovolené s tím, že mají kočárek po přepravě mezi zavazadly poničemý, proto poslední dobou zákaznící sahají po malých kabinových zavazadlových kočárcích - prostě kočárek do letadla. Kočárek do "kabiny" má mít ideání rozměr 55x35x20cm. Do letadla můžete i s o trochu větším kočárkem, jan ho budete muset odevzdat při příchodu do letadla na příslušném místě mezi jinými.
Máme tu celou škálu různých kočárků, většinou musí být lehká, musí splňovat parametry pro kabinovoé zavazadlo. Nebude to ale kočárek pro jízdy terénem, nebude mít nafukovací kola ani nějaké veliké odddpružení, jeho "hodnota" tkví jinde. Ceny jsou také velmi různé,ale berme v úvahu, že je to opravdu kompromisní kočárek...musí se vejít, splňovat standard a certifikaci a přitom musí být pro dítě maximálně pohodlný.
více zde
- Příslušenství ke kočárkům - zde najdete zimní a jarní fusaky, deky, pláštěnky, přebalovací tašky a batohy a organizéry na kočárek, háčky na tašky, kšírky, držáky na pití, sluneční clony, síťky proti hmyzu,....
- Sourozenecké kočárky, kočárky pro dvojčata -
Kočárky pro dvojčata jsou kočárky pro dvě stejně staré děti, které většinou bývají ve stejné fázi vývinu, tedy jsou stejně velké, stejně umí sedět, mají stejné nároky na prostor a pozornost rodičů. ideální pro dvojčata jsou 2 místa vedle sebe, děti mají stejnou pozornost matky, obě na na stejně vidí, vidí stejně věci kolem sebe a navíc vidía jsou v kontaktu k sobě navzájem. Dvojčátka většinou ráda okukují svého stejně starého sourozence, pozorují jeho reakce a opakují je, ráda na sebe sahají a vyžadují blízký kontakt.
Kočárky sourozenecké jsou většinou myšleny pro dvě nestejně staré děti, Pokud se narodí miminko k dítětei, které ještě potřebuje/vyžaduje jízdu v kočárku, je potřeba pořídit kočárek se dvěma místy, ideálně jednou hlubokou korbičkou nebo vložnou taškou. I tady e potřeba mít na paměti, jestli budete potřebovat projíždět užšími dveřmi, jesti budete používat výtah anebo jezdit hromadnou dopravou. většina kočárků pro dvě děti se vejde do dveří s 80cm roztečí. Ložní plochy jsou tedy většinou užší, než by byly pro single dítě...ale je to hlavně proto, aby maminka nevezla tank, ale kočárek, se kterým se jí bude dobře manipulovat a projede zúžený prostorem.
Tyto kočárky mohou být i se sedadly "za sebou, a to v různých úrovních. U některých kočárkl lze koupit i jen samoststnou hlubokou korbičku pro miminko a samostatný sportovní sedák pro dítě starší.
Existují i lehčí sporrťáčky pro děti, které už nepotřebují hlubokou korbu a golfové hole pro dvojčátka.
AUTOSEDAČKY
Autosedačky jsou nezbytnou součástí vašeho automobilu, pokud se rozhodnete vézt dítě do hmotnosti 36kg, do výšky 150cm, nebo do věku 12ti let.
Autosedačka chrání vaše dítě při autonehodě, může to být i malá kolize ve městě, kdy právě autosedačka může zabránit zranění dítěte o okénko či zranění dítěte při absence fixace pásu v automobilu.. Takže je potřeba myslet na bezpečí i na malé vzdálenosti a nízkou rychlost.
U velkých kolizí zachraňuje dobrá a správně vybraná autosedačka dítěti život.
Autosedačky jsou všechny opatřené atestem, v této době se jedná o dvě možné certifikace, a to ......
Neznamená to, že původní certifikace by nebyla bezpečná nebo by její platnost končila s nějakým přesným datumem.
Oientujeme se podle hmotnosti dítěte, od 0kg do 36kg, nebo podle normy i-size, která udává velikost dítěte v cm.
Podle stávající certifikace máme skupiny 0, 0+,I, II a III, některé autosedačky skupiny kombinují, takže je možné použít sedačku od narození dítěte až do cca 12ti let.
Máme tedy zde sedačky, které splňují bezpečnostní normy, srash testy, speciální testy jako ADAC, některé jsou testovány třeba i zde v České republice ve Zlíně ve státní zkušebně. Na oficiální trh se tedy nikdy nedostane autosedačka, která by nebyla opatřena štítkem certifikace, na štítku je uvedena i skupina, pro jako je autosedačka určena.
Ne všechny sedačky ale prošly "soukromými" testy jako třeba testy ADAC. Ttot označení tedy může být vodítkem, ale protože ne všechny autosedačky jsou takto testovány, nedá se zcela porovnávat jejich bezpečnost celým spektrem nabídky.
Určitě je potřeba i vizuálně a určitým citem zhodnoti hloubku sedačky, její pohodlnost pro dítě (měkkost, materiály, polstrování, délku sedáku,...), zvlášť pokud v ní bude trávit více času, možnost polohování, opěrku hlaviy, bederní opěrku, dále izofix, top-tether přídavný fifní prvek, případně opětnou "nohu, přídavné bezpečnostní prvky při bočním nárazu....a další.
Určitě platí, že byste měli dítěti sedačku vyzkoušet osobně, než ji koupíte. Je to jako s botami - sedačka musí dítěti sedět! Musí v ní chtít sedět. Pokud se dítě v sedačce té konkrétní brání z nějakého důvodu už při koupi, těžko si ji oblíbí při dlouhých cestách...a můžete mít zaděláno na problém v podobě nespokojeného cestujícího, který dává hlasitě najevo, že "tuhle" si nevybralo.
Je to zvláštní, ale různým dítětem sedí různé sedačky.
Můžete si vybrat mezi autosedačkami bez uchycení izofix, pokud máte automobil bez systému izofix (jsou to takové kohové háky v autosedadle montované napevno ke kostře auta, u některých vozů jsou dodávány jako příplatkový prvek, a autosedačkou s IZOfixem. Na IZOfFIX tačí nacvaknout a drží pevně, bezizofixové poutání je vždy přes trojbodový pás automobilu.
Některé IZOFIXové sedačky je potřeba ještě připoutat pásem a třeba i přídavným pásem, který fixuje bod v kufru automobilu. Sedačka se pak opravdu ani nehne (ale zase nic příjemného pro člověka, který často autosedačku z auta vyndavá)
Do 10-13 kg je potřeba vozit dítět proti směru jízdy díky jeho velké těžké hlavičce, Předpokládá se jako nejčastější náraz - čelním , tedy dítě by si v případě jízdy bříškem dopředu mohlo poranit krk, nervy kolem krku, pochroumat hrudníček a těžká hlavička by mohla zapříčinit poškození vazu.
Malé děti je ideální vozit proti směru jízdy, kdy se při čelním nárazu největší přetlaková síla působící na tělíčko dítěte opře do plochy záddíček.
Je teď velkým trendem vozit proti směru jízdy i větší děti minimálně do 105cm (přibližně 4 let, 18 kg), má to ale háček v tom, že ne všechny děti chtějí sedět v protisměru, některým není v této poloze dobře, nevidí, kam jedou a nemají dobrý kontakt s řidičem, a pokud je dítě větší, musí mít ožky složené v tureckém sedu. samozřejmě je dobré, vozit dítě v protisměru co nejdéle.
POSTÝLKY, MATRACE
JÍDELNÍ ŽiDLE, VANIČKY, PŘEBALOVACÍ PODLOŽKY, STOJANY, NOČNÍKY
PRAKTICKÉ POMŮCKY PRO MIMINKA
POTŘEBY PRO BEZPEČÍ DÍTĚTE
KOJENECKÉ OBLEČENÍ A BOTY
JAK BYCH SI VYBRALA KOČAREK?
Liberec je zvláštní kopcovité město vydlážděné kostkami, s okolím s hoším terénem. Je dobré se nespoléhat jen na recenze na heuréce, protože je píší i lidé z roviny a z města, kteří preferují třeba kočárek, který lze rychle složit, převézt v kufrr, co nejlehčí, určený primárně na asfalt nebo do OC.
My Liberečáci, Jablonečáci. Českolipáci a spol.povětšinou potřebujeme něco trochu bytelnějšího, odpruženého a s většími koly, abychom projeli naším nerovným terénem. Můžete vybírat z koleček nafukovacích či gelových, bezdušových, gumových či z Eva pěny.. Ty první jsou nejtěžší, ale i nejměkčí a mají vyměnitelné duše. Nějlehčí jsou kolečka z pěny, ale mnoho nevydrží, ojezdí se, někdy trochu ztvrdnou a mohou se do nich vpíchnout ostré kamínky. Gelová a gumová kolečka jsou dnes možná preferovány, protože nepíchnete, ale pokud potřebují výměnu, mění se celá.
Kočárek pro kojence od narození je kombinovaný - má tedy povětšinou hlubokou korbičku a sportovní nástavbu. Kostra bývá z kliníku, je lehká a pevná. Hluboká korbička nemusí mít metr, jak někteří zákazníci považují, děti v ní většinou přebývají první půlrok, pak chtějí dnešní bystrá aktivní miminka vidět a pozorovat svět kolem sebe a stěhují se do sportovní sedačky. Sportovní nástavba je udělaná tak, že je prostornější, s polohacími zádičky i podnožníkem, má nánožníček a je možné ji otočit po, i proti směru jízdy - můžeme na miminko vidět stejně dobře, jako by bylo v hluboké korbičce, ale vidí lépe ven. Délka korbičky je ideální a dostačujícíc kolem 80cm.
Podvozek kočárku může být houpací se 4mi pevnými koly, bývá houpací, ale neotočíte s ním na místě, je trochu víc neskladný do kufru auta a není moc hezký se sportovní nástavbou.
Podvozek s předními otočnými koly je dnes nejprodávanějším typem kočárku, Pokud jsou kola kvalitní, projedete s ním i sněhem, dá se s ním lehce manipulovat a dobře se skládá do kufru auta.
Ale určitě přijďte i třeba s celou rodinkou (mnoho lidí takhle chodí :)) a vyzkoušejte svého favorita na místě. Často lidé přijdou s obrázkem na telefonu a v reálu jim kočár nevyhovuje a odcházejí úplně s jiným modelem.